Call Of Duty WW2 Beschikbaar Op PS4

Een pluim voor Sledgehammer. Een van de beste consoles voor dit spel is natuurlijk de Playstation. Na ons de beste CoD van deze generatie (niet bepaald een uitdaging) te hebben gegeven met Advanced Warfare, is het nu beter gegaan en heeft ons de beste CoD sinds Black Ops gegeven. Een PS4 kopen is dus een goed idee.

Nieuwe Toevoegingen

De serie wordt niet opnieuw uitgevonden, dus als je niet goed kunt scripten met missies en wordt lastig gevallen en van de ene actiereeks naar de volgende wordt geleid, ga dan ergens anders heen. Het geeft het echter een nieuwe impuls. Ik kan me niet herinneren de laatste keer dat een Call of Duty dit opwindend vond.

Back to basic

Het geheim is volgens mij de belofte van Sledgehammer om terug te gaan naar de kern van Call of Duty. Dit betekent niet dat het streeft naar realisme of dat het bezuinigt op absurde actiescènes, omdat dit nog steeds een Hollywood-visie van de Tweede Wereldoorlog is – er zijn verrekijkers die Michael Bay misschien een beetje heeft overwogen.

Maar CoD World War II zet gruizige, snelle gevechten in het hart van alles, terwijl je probeert je het sterkste gevoel te geven dat je deel uitmaakt van een peloton dat tot het uiterste wordt getest. Natuurlijk kan het dom zijn, gung-ho en gevoelig voor ongemakkelijke toonverschuivingen, maar het kan ook krachtig, emotioneel en opwindend zijn.

Realistische gameplay

Dit gaat niet alleen over de presentatie, ongelooflijk als die presentatie is. Dit is gemakkelijk de best uitziende en meest viscerale CoD ooit gemaakt, en hoewel je veel van deze slagvelden eerder hebt gezien, heb je ze nog nooit zo gezien. Verwoeste gebouwen, regenovergoten bossen en de stranden en loopgraven van Normandië hebben nog nooit zo grimmig of realistisch gekeken.

Voor al het gepraat over ‘laarzen op de grond’ gaat het eerder om laarzen in de modder of door de sneeuw. No CoD heeft eerder omgevingen gehad die er zo goed uitzien en aanvoelen als op echte locaties.

Veel gebruik van Film effecten

Maar dit gaat niet over fotorealisme, maar over een sterke filmische benadering. Het gebruik van mist, rook en regen is zowel filmachtig als desoriënterend, met een fantastisch atmosferisch gebruik van vervaging, deeltjeseffecten en verlichting. De schermutselingen zijn groter, de missies intenser en de actie soms zenuwslopend.

Er is een ijzige reeks voor De Slag om de Ardennen waar je, net als in de TV-serie van Band of Brothers, zou kunnen zweren dat je de kou voelde. Spelen op Xbox One X, ik werd vaak over het hoofd gezien door het pure geluid en de woede van de hele ervaring.